Deze training is beschikbaar per 20 september 2019

Een grote groep ondergewaardeerde leerlingen heeft juist een bijzondere gave: het zijn beelddenkers! Zij denken niet in woorden, maar in beelden. Daarom wordt het lesmateriaal niet begrepen en onthouden. Vaak hebben beelddenkers een leerachterstand of denkt men aan dyslexie/dyscalculie. Bij de training ‘Ik leer anders’ leer ik uw kind de informatie die het krijgt, om te zetten in beelden en deze op hun manier in hun hoofd op te laten slaan. Bij de trainingen werk ik met een werkboek, dat de kinderen van mij krijgen. Ik behandel tijdens deze training de volgende onderdelen en dan met name informatie en lesstof ordenen, opslaan en onthouden op gebied van:

  • taal
  • spelling woordbeelden
  • visualiseren
  • alfabet
  • technisch lezen
  • begrijpend lezen
  • rekenen
  • tafels automatiseren
  • sommen automatiseren
  • breuken
  • klokkijken (analoog en digitaal)

Natuurlijk kan de training worden verlengd met extra lessen, waarbij er extra geoefend wordt met de leerstof van school, maar ook: hoe maak ik een samenvatting, leer ik topografie, hoe maak ik een spreekbeurt, werkstuk en een boekbespreking.

Kijk voor meer informatie op www.ikleeranders.nl.